tirsdag den 18. november 2014

Blandt vilde dyr

På en dag hvor det har været gråt sker der pludselig en ændring - det regner ikke.

Men der er en god vind fra øst - og vinteren nærmer sig på termometeret.

Så ingen vej udenom, der skal trænes på MTB i aften - så jeg hopper i cykeltøjet og får batterierne sat til lygten.

Når lige ud på Vestre Engvej og her kommer Inspektøren kørende på sin cross cykel - han er klar til dagens tur.

Omme ved Bianchi ser vi at Bianchi har fået lygten monteret - og han har også fået en forbremse igen så nu kan intet holde ham tilbage.

Maj er stadig i tvivl om hun har det rigtige dæktryk - en tvivl hun har haft i langt tid, og der er talt godt om det.....

Maj kommer også og hun medbringer en lygte til Inspektørens hjelm - hun har også fået monteret en baglygte som desværre ikke var ladet op.

Så vi 4 sætter kursen mod området øst for byen...... der er modvind så vi vil tage skoven ud og det åbne område ved Gyldensteen Strand hjemad i medvind.

God fart ud til slottet og med alles lygter tændt er det jo som dagslys....

Så bliver det lidt tungt og igen er Maj i tvivl om hun har det rigtige antal bar i slangerne....

Da vi kommer til Jerstrup skoven får vi dagens første chok, en kæmpe rod ligger hen over vejen.... jeg smutter hen over den og vælter ..... vender mig om og ser denne her

og så var jeg hurtig oppe på cyklen og drønede efter de andre som intet havde set - men de kørte og grinte over jeg kunne styrte pga. en lille trærod....

Så er vi fremme ved markvejen lange Kragelund bækken - her skal der som altid trædes til og pulsen stiger stille og roligt.... Maj sakker lidt bagud og mener hun ikke de rigtige bar tryk i slangerne.

Så er vi fremme ved skoven og her ligger jeg sidst og undre mig over nogle lyde bagved mig - vender mig om og i lyskeglen står disse 2

Råber efter de andre men de forsvinder i mørket.... og igen ser de ikke noget, synd for dem.

Så skal vi af grusvejen og til landevejen og her springer en flok rådyr lige ind foran os - og ham
her står og holder vagt

Vi sætter tempoet lidt ned og lusker forbi....

Med alle de dyr vi har set skulle vi tro, at vi kørte rundt i en zoologisk have og ikke det skønne nordfynske område.....

Efter 75 minutter er vi tilbage og holder ind ved Bianchi og nyder en kold øl.

Her beslutter vi også, at Maj fremover hedder Miss Bar - og det vil hun hedde til der er styr på dæktrykket.

Her er vores tur Tur the animal

Husk der er tur på torsdag igen - der er da flere som ikke har fået støvet lygterne af.....