søndag den 15. maj 2011

Årets klassiker: Grejsdalløbet

Ikke mange var klar til et årets bedste og mest udfordrende cykelløb i år. Jeg ved der var flere der var forhindret grundet konfirmation, og man kan vist heller ikke bebrejde resten for at vælge en dag på sofaen istedet for når man tænker på vejrudsigt der var lagt for dagen.
Om ikke andet var vi syv mand fra klubben der kørte over og viste flaget. Ræven fra Mors og Nordmanden kørte de 200 km. (I jo ikke rigtig kloge :-))
PedalAtleten, Skåstrupmanden, Mikkel og Tonseren stuvede alle sammen i den nyindkøbte Altea og kørte 130 km, og Mudderkongen kørte sidelæns til Vejle på 9,5 min og cyklede 70 km ruten.
På motorvejen stødte vi sammen med fætter Brian og hans to kumpaner Peter og John Doe fra triathlonklubben i Odense. De skulle også køre 130 km sammen med os.

Trods vejret er der spækket med mennesker derovre. Hørte der var omkring 2500 ialt. Da vi alle er klar til kamp og står køen ser skyerne faretruende våde ud. Starten går og tempoet er højt. Efter 35 km kommer Munkebjerg med sine 11% og 2000 m skiller den stort set alle grupper ad. Det samme for os, og Mikkel samt Jesper tordner videre med førergruppen mens Tonseren, Brian og Peter danner en ny gruppe på toppen og kører videre Efter 45 km kommer bakke 4, men en traktor er gået i stå ved foden af den og der er vild kaos da ca. 70 mennesker har 1,5 m passage forbi. Alle går, så der er lidt ventetid. Endelig forbi og så er det op på cyklen og afsted. Ikke nemt når man står på en bakke med 12% stigning. Når da også kun at køre 50 m før alle rytterne foran mig vælter som dominobrikker. Det skaber mere kaos, og grundet et par utålmodige rytter bagfra der vil forbi, er flere af dem ved at ryge i totterne på hinanden. = mere ventetid!.! træls.

endelig fri og så skal der køres. regner med at Brian og Peter er et godt stykke foran nu, så de skal hentes. Fuld fart på, og så kommer modvinden. øv øv men man hedder jo ikke Tonseren for ingenting. Det går godt derudaf og der bliver overhalet en masse ryttere.. Især Team Rynkeby. Hehe. Bakker er der masser af men ingen står mål med Kiddesvej i Vejle by. Jeg havde lige stoppet hovedet fuld af müslibar da den rejser sig foran. Med sine 24% ligner den en umulig opgave, og udover det havde jeg sat baghjulet skævt på, så jeg kunne ikke bruge laveste gear da bagskifteren så ramte egerne. dobbelt øv. Men det lykkedes med møje besvær og 2 km/t at køre de 450 m til toppen. Det var jo noget af en oplevelse.

Efter 70 km møder jeg PedalAtleten der er ved at være total mørbanket. Godt der kun er 60 km tilbage. :-) Vi kører lige og hyggesnakker en 10 kilometers tid, og så kommer Peter pludselig forbi. Han havde tabt Brian længere bagude men de var så ikke foran mig alligevel.
Depotet efter 87 km er skønt. Masser af mad, og så fik jeg endda rettet baghjulet op. dejligt. Videre det gik med fuld fart. Masser bakker og medvind på de sidste 15 km. fantastisk. tror ikke jeg var under 45 km/t der. fedt. Ruten synes lidt længere men efter 132 km og 1550 højdemeter er jeg endelig i mål.

Derinde venter Mikkel og Skåstrupmanden samt Bruno. Sidstnævnte siger farvel og kører hjem. Vi andre går over og pakker mens vi venter på PedalAtleten. Da vi er samlet går det hjemad. Skønt med en kold bajer på vejen mens vi snakker om hver vores oplevelser på turen.

Tak for en fed tur gutter. Godt vi næsten slap for nedbøret. :-) ( kun en byge på 6-7 min.)

Skal vi mødes ved klubhuset på søndag kl. 08.45 til Vestfyn Tour Helnæs Rundt.? Starten går kl. 10.00.

Vi ses på tirsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar