tirsdag den 8. maj 2012

Giro d'Italia - Cycling for all


Det var fantastisk at deltage i cykelmotionsløbet Giro d'Italia - for all i Herning.
Jeg kørte 63 km turen. Det er 1. gang jeg har deltaget i et løb med så mange deltagere. (Jeg ved godt at der er nogen af Jer der har kørt i Hamborg og Belgien eller andre steder hvor der har været flere deltagere.)
Selv om det ikke blev kørt langs Vestkysten, var der en kraftig modvind i de første 35 km, men der var hele tiden nogen at dele slæbet med. Da vi kørte hjem i medvind gik det rigtigt stærkt, men ikke stærkere end der hele tiden kom nogen flyvende forbi. Gad vide om de havde flere gear, eller hjælpemotor?
De andre deltagere fra Bogense, havde valgt at køre 119 km ruten, hvilket i realiteten var den samme rute, blot 2 omgange, det vil sige 2 gange ud i modvinden, imponerende og godt det ikke var mig.
Jeg kan se på nettet, at dieselkogeren Ræven har kørt stærkt rundt - og det var på 119 km.
Der var rigtigt mange mennesker i Herning, så jeg hilste kun på Rosengarteren, der også var kommet rimeligt rundt, om end, såvidt jeg forstod, han havde problemer med det ene knæ.
Det var en stor oplevelse også at se de professionelle køre enkeltstart, selv om jeg måtte erkende, at jeg har det rimeligt godt på en cykel, men ikke kan stå eller gå ret længe, så var det jo godt at der var flere storskærme.

Det var synd at der ikke var flere af Jer der havde tid eller lyst - det var, efter min mening, et ualmindeligt godt arrangement.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar