søndag den 13. december 2009

2 nye rekorder denne søndag!

PUHA hvor var det fedt at stå oppe ved klubhuset her til morgen - det vælter ind på pladsen med BC folk klar med de brede dæk..... Vi ender med den største gruppe i MTB sammenhæng - ialt 11 er klar til Hindsgaul - og så var der enddag afbud fra Mr. Bianchi som var syg og Massøren som måtte på job.

Så 9,30 var følgende klar på havnen i Middelfart - Mudderkongen, Træmanden, Tina, Pedalatleten, Tonserne, Cube, Jørgen Jørgensen, Pinerello, Specialized og de 2 som skulle prøve kræfter med mudderet for første gang - Barnepigen og Debutanten....

Vi sætter kursen mod vores opvarmningsbakke - og da den er overstået er der heldigvis ingen som fryser mere..... slet ikke Barnepigen i sin forede vinterjakke!

Videre mod søbadet - på vejen tager vi et par af de gode ned- og opkørsler, og Debutanten tager de første af turens talrige styrt - salto uden at klikke ud..... Vi opgav at tælle styrt da han nåede op på 8 - og dermed slog Tonserens rekord!

Op af skovvejen som i dagens anledning viser sig fra den mudderede side - så enkelte får lidt på bukserne.... og skoene for dem som bruger cyklen som rolator!

Vores nyudnævnte formand var kommet lidt på afveje - han udbrød talrige gange "hvad skal vi dog her - det er jo for mudderet, for stejlt eller bare for hårdt". Men anarkiet trives i vores klub - så vi kunne ikke finde op til asfaltvejen.....

På vej langs Fænøsund blev der prøvet kræfter med de helt stejle bakker - både opad og nedad - og enkelte gange var der gode styrt at se på!

Mudderkongen kørte som altid forkert - så nu kørte vi i vandkanten hvor sandet var noget blødt - men så var det var ud i vandet hvor der var småsten.... så nu har vi kørt i Fænøsund!

Efter Fænø hjemad - lige med de sidste lange bakker - og så mandomsprøven tilsidst... hvor det lykkes Cube, Mudderkongen, Træmanden og Specialized at komme helt op.

Tonseren og Pedelatleten var sakket bagud - Pedalatletens cykel havde en skidt dag - først var det slut med forbremsen og nu var der kun 1. gear at køre i... Så de fandt selv hjem til bilerne... De har nok haft en lille snak om, at Pedalatleten er blevet snydt da han købt cyklen brugt for 14 dage siden - af Tonseren!

Efter 2,5 time var vi tilbage - en super oplevelse rigere - og vi nød den kaffe som Tina og Barnepigen havde med.

Så nu venter vi bare på næste weekend - der må findes tid til en tur.

Men sæt X i kalenderen den 27. - der tager vi en tur til Svanninge Bakker - hvor Mudderkongen vil vise rundt (jeg medbringer min GPS).

PS: ingen billeder fra dagens tur - pga. de mange styrt er der censur på.