lørdag den 25. juni 2011

DM 2011

Vi fik vist vores tøj ved DM arrangementet i Nyborg i dag lørdag.
Jeg deltog i Postmasterløbet på DM ruten.
Jeg har aldrig prøvet at kører postmaster på længere strækninger, men må índrømme, at det nok egenlig passer helt ifint til mit temerament.
Vi kørte 3 omgange = 48 km efter master, her var gennemsnitsfarten 29 km/t, men jeg lå såmænd "bare" nede bagved og talte med andre motionsgale cykelister. Bl.a. en Nyborgenser som talte meget om ruten og dens beskaffenhed. Jeg var såmænd helt ked af, at sige til ham, at jeg havde mit teenager og første del af mit voksneliv i Nyborg. Det vil sige jeg vidste godt at der var nogle små bakker (i hvertfald i forhold til Harzen).
Den 4. omgang var ræs. De unge og hurtige samt de gamle vædeløbere med Tom Brescehl i spidsen var hurtigt foran.
Jeg koncentrerede mig om mit tempo, men måtte se mig overhalet af en større gruppe, da kæden røg af opad en bakke (skulle lige lave et dobbelt gearskift).
I mål havde jeg hævet min gennemsnitsfart betragtelig, omend der "kun" havde været 13 km. til det.
Det var en oplevelse. Kører igennem målområdet med VIP-Tribuner, få tilråb og klapsalver og ude på ruten kun at møde smil og velmenende tilråb.
Per

Ingen kommentarer:

Send en kommentar