onsdag den 6. marts 2013

Nordfyn Rundt


Nordfyn Rundt den 27.4. 2013
vi har brug for al den hjælp vi kan få.
Nordfyn Rundt er lige om hjørnet, og vi vil derfor gerne opfordre alle til, evt. også sammen med din familie at melde dig/jer som hjælpere til dette store arrangement.
Det bliver med garanti en rigtig dejlig dag, med rigtig mange glade, forventningsfulde og ivrige deltagere.
Vi har alle forskellige forudsætninger og kompetencer, uanset hvad man er god til, er der brug for hjælpende hænder, det er både før, under og efter løbet.

Tilmelding, husk hvis du tager familien med, at du meddeler antal ved tilmelding:
Søren Rasmussen " Smeden"
Fredskovstien 10
5400 Bogense
smedemester1967@gmail.com

Harzen 2013. UDSOLGT

Gå ikke glip af chancen for at komme ned og prøve kræfter med bakkerne i Harzen.


                                                          Hotel Hahnenkleerhof

Turen bliver afviklet med afgang fra Bogense d. 9-5-2013 og hjemkomst d. 12-5-2013
Sted og tidspunkt for afgang bliver oplyst senere.
Vi har i år booket et nyt hotel i samme by som sidst.
Hotellet kan ses på dette link: http://www.hahnenkleerhof.harz.de/
Hotellet har rum til opbevaring af cykler, swimming pool, sauna og solarier. Der er inkluderet 3 x morgen mad og 3 x aftensmad i arrangementet.
Vi kører igen i år med vores super chauffør Mikkel i bus derned. Cykler vil igen i år blive fragtet med trailer.

Der er plads til 30 deltagere på turen.
Prisen for dette arrangement er:
1.400,- for medlemmer
2.000,- for "ikke medlemmer"
Tilmelding kan ske ved at ringe til Inge på tlf. 24 85 11 47.
Pengene overføres til Konto: 6860-0001010132
Ved indbetaling oplys venligst både fornavn og efternavn.

Har i yderligere spørgsmål så giv Smeden et ring på 40 13 15 38.

Venlig Hilsen
Bestyrelsen

Udsalg af klubtøj

Dame shorts: 2 stk S/  2 stk XL/  2 stk XXL
Herre shorts:  3 stk XXXL/  3 stk XXXXL
Trøje kort ærme: 2 stk S/  2 stk XXL/  5 stk XXXXL/
4 stk XXXXXL
Vindvest: 2 stk M
Sko overtræk: 2 par str M
Hue: one size 1 stk

Priser:
Shorts: 150,-
Trøje: 100
Skoovertræk: 50,-

Til jer der har betalt, tøjet kan afhentes hos
Inge Henriksen, Mejsevænget 12, 5400 Bogense

fredag den 1. marts 2013

Første tur på den nye cykel i det skønne vejr :-) glæder mig til foråret...














fredag den 15. februar 2013

Navn på cyklen

Hvis der er nogen af Jer, der ønsker Jeres navn på Jeres cykel, kan jeg anbefale: www.sports-tryk.dk.
Hjemmesiden er dog ikke så god at bestille fra, så send en mail med bogstavtype, bogstavstørrelse og farve til:
info@s-consulting.dk

Prisen er absolut fair  - 20 kr. pr navn.



onsdag den 26. december 2012

Bogense Cykelklub 2013

Så er der endelig lidt nyt fra bestyrelsen.

Vores blog er blevet opdateret med nye oplysninger om bestyrelsen og aktivitets planen er opdateret.
Bloggen vil løbende blive opdateret.

Vi har i bestyrelsen drøfter følgende emner og har taget nogen beslutinger i forhold til dem:

Klubløb:

Der vil i år blive 3 klubbetalte køb. Se aktivitets paln


Arrangementer:

Der er planlagt en del arrangementer i 2013. Vi har valgt at indfører en lille egenbetaling på disse afhængig af arrangementets pris.

Klubtøj:

Vi vil i 2013 forsøge at skaffe sponsorer til klubtøj så vi i 2014 igen kan tilbyde tøjpakker til fornuftige priser til medlemmeren. Hvis der er nogen der har forslag til sponsorer hører vi gerne fra jer.

Vi har en smule cykeltøj på lager. Der vil senere blive lagt en list på bloggen så i kan se hvad vi har.
Kontakt Jette hvis i er interesseret i at købe noget af dette.

Låne cykler:

Vi har i klubben 2 MTB som kan lånes af klubbes medlemmer. Kontakt Smeden hvis i er i er interesseret i det.

Udvalg:

Der er belevt nedsat 2 udvalg i bestyrelsen:

Nordfyn Rundt:
Smeden

Trænings udvalg:
Jette - Palle - Inge

Hvis i har  idér eller andet er i meget velkommen til at kontakte et af beatyrelses medlemmeren.

Vi ser frem til en god sæson med masser af kilometer på vejene og mange aktive cykelryttere.

Venlig Hilsen

Bestyrelsen



Champangeløb



 
CHAMPANGELØB
 





Så nærmer det nye år sig og det er atter tid til at vi kører en tur på årets sidste dag d. 31-12
Vi kører fra klubhuset kl 10.00 og kører ca. en time.

 Bagefter drikker vi et glas champange eller øl/vand i klubhuset og ønske hinanden et godt Nytår.

Hvis nogen bare har lyst til at komme og drikke Champange er de også meget velkommen til det.

For at deltage i dette enestående arrangement skal i blot tilmelde jer her på bloggen eller ringe til Smeden på tlf. 40 13 15 38 og medbringe 20 kr. på dagen.

Godt Nytår til alle

Hilsen

Bestyrelsen

lørdag den 1. december 2012

Søndag den 2. december kl 13:00

Hej Hvis I skulle have lyst, så køres der fra klubhuset v/skolen i morgen søndag kl. 13:00. Der køres landevejskørsel. Kaj kører på mountainbike med tynde dæk og andre er på rytter. Så kom nu frisk og få kørt lidt km. på landevejen.

mandag den 19. november 2012

Generalforsamling 2012

Generalforsamlingen 2012 blev afholdt den 14. november 2012 - og ca. 20 medlemmer var mødt op.

Formanden Specialized bød velkommen og herefter over til dagsordnen iht. vedtægterne.

Pkt. 1: Her blev Inspektøren valgt som dirigent - og Inspektøren konstaterede, at generalforsamling var indkaldt iht. vedtægterne.

Pkt. Formandens beretning:

Så gik endnu et år i Bogense Cykelklub – og det var som altid MTB cyklerne der blev luftet. Flere og flere har fået anskaffet sig en MTB-cykel, og andre starter med at prøve en af klubbens cykler.


Der er træning hver tirsdag og torsdag – samt søndag hvor der findes en skov at lege i. Det har været til Stige Ø, Langesø, Hesbjerg, Hindsgaul, Sønderskoven Vejle – og banen ved Rue.

Der har været BMC folk til Night Ride ude ved Cykling Fyns bane i Rue – en fed oplevelse

Vi havde 3,5 hold med i Vinter Cuppen – ingen sejre i dette år, men Inspektøren fik en flot samlet 3. plads sammen med Jens fra CMO.

Vi havde julehygge med gløgg og æbelskiver – og som noget nyt Nytårstaffel med champagne.

Racersæsonen skydes i gang den 25. marts – hvor 30 ryttere kastede sig ud i det gode vejr og bagefter nød alle traditionen tro varm suppe.

Årets løb starter som altid med Alpe Tramp – som altid klubbetalt – og 14 er klar til at vise klubbens farver frem. Her havde Inge sit løbsdebut.

Næste klubbetalte løb var Weebike i Morud – her er der 12 som viser klubbens farver frem.

Så afholdte vi vores eget Statoil Nordfyn Rundt – med Extrem og Smeden som tovholderne. Vi havde i år valgt at opgradere løbet, således der var chiptagning. Ruterne var nu ændret – den korte rute var droppet pga. for få deltagere, og ruterne var nu 60, 100 og 150 kilometer – alle skulle op af Båring bakke.

Vejret var nogenlunde fra morgenstunden – men der var ikke lovet det bedste vejr. Men vi havde haft næsten 200 forhånds tilmeldte – så vi nåede op på 317 deltager – en lille fremgang ifht. 2011 men desværre ikke nok til at opveje udgiften til chiptagning.

Løbet forløb perfekt, hvis vi ser bort fra enkelte styrt og det regnvejr som kom – så tak til Extrem og Smeden for et godt arrangeret løb. Tak til alle dem som hjalp til – dog var der ikke nok der gav en hånd med, så det skal vi kunne gøre bedre i 2013 hvis vi fortsat skal udvikle Statoil Nordfyn Rundt.

Efter løbet var det hygge for dem som havde lyst ud ved Ismanden.

Næste klubbetalte løb var Giro de Italia i Herning – var taget med i år pga det var en enestående chance for et specielt løb – vi havde 7 med deroppe.

Nu gik turen til Å-strand – jo også en tradition at vi skal besøge Inspektørens svigerforældre – og der bydes jo på verdensklasse brunch. Tak til Inspektøren og svigerforældrene for, at vi må komme år efter år.

Så var det tiden for årets Harzen tur som Mudderkongen havde planlagt. Der var 25 fra BMC (heraf 5 nye) – samt 6 øvrige – der drog af sted. Vi skulle nu bo et nyt sted, nemlig på hotel Carrera Residens Harzehöe.

Vi havde igen nogle super dage – vejret blev bedre og bedre og endte med klar sol med 26 grader kl. 11 – så der var igen dømt dejlige kilometer på raceren samt en masse social hygge.

Hotellets standard var god – bla. swimmingpool – men servicen var under al kritik…. Så vi kom helt til at savne Rystende hånd i Bad Grund selvom ”Smilende Susie” godt nok var kønnere men noget svær at købe en øl af.

Men samlet set igen en dejlig tur, og ingen uheld – så tak til Mudderkongen for planlægningen og til Mikkel for at bussen kørte sikret.

Resten af tiden frem til sommerferien gik med normale træningsture – der var blandt andet ture til Hasmark og Flyvesandet hvor der blev spist is.

Som det sidste inden sommerferien var der traditionen tro grillaften i Rævens hule – og her nød alle grillpølserne og de kolde drikke. Tak til Ræven og fruen for lån af hulen.

Selvom det ifølge kalenderen var sommerferie – så blev der stadig trænet, også fordi det sidst klubbetalte løb allerede lå i starten af august. Det var Tour de Vestfyn hvor 12 viste klubtøjet frem i det Vestfynske.

Herefter var der mange som trænede til året længste tur – Århus/Kbh eller Odense/Kbh. Et løb som havde god deltagelse fra Bogense – og alle fik en stor oplevelse ved at køre over Storebæltsbroen samt alle dem som stod og heppede på ruten og især ved opløbet.

Ellers har aktiviteten efter sommerferien været begrænset – om det skyldes det dårlige vejr eller småsten på asfalten ved vi ikke.

Ellers har vi igen forsøgt indkøb af tøj til dem som mangler – men det lykkes desværre ikke at samle nok interesserede.

Smeden arrangerede en tur til Skagen – der blevet planlagt og trænet meget. Men pga. nogle sene afbud blev turen aflyst. Dog har indlægget om turen ligget nummer 1 på bloggen over læste indlæg – det skyldes det kommer frem når man googler ”Skagen” – så på den måde får vi rigtig mange ind på vores blog.

Så dette var året der gik i Bogense Cykelklub

Beretningen blev godkendt.   Pkt. 3: Cube fremlagde regnskabet som i år udviste et underskud på 20.016, og klubbens formue er nu 41.540 kroner.   Regnskabet blev godkendt.   Pkt. 4: Behandling af indkomne forslag.   Der var kommet 3 forslag fra Barnepigen. Det blev på bestyrelsens opfordring besluttet, at disse 3 foreslag blev drøftet og det herefter ville være op til den nye bestyrelse at træffe eventuelle beslutning om disse forslag skal gennemføres.   1: Klubbetalte løb - her kunne det være en ide, at medlemmerne kommer med forslag til hvilke løb og der så afholdes afstemning om hvilke løb der skal være betalte.   Der blev besluttet, at den nye bestyrelse vender dette forslag når den kommer med oplæg til 2013.   2: At træning kunne starte klokken 17 og klokken 18 - så kunne der også planlægges længere ture.   Her var holdningen at holde fast i kun et start tidspunkt - således der kan laves så store grupper som muligt. Hvis der kom flere tidspunkter for start, så kunne der jo komme 10 forslag til hvornår, og dermed en masse små klubber i klubben.   Der blev også talt om, at det kunne være tidspunkt skulle skubbes til 18.30 som i tidligere år.   3: En børnerute til Statoil Nordfyn Rundt. Extrem og Smeden fortalte hvorfor den var blevet fjernet, meget få deltagere, og ofte cyklister der ikke kunne finde vej.   Cervelo var enige i den betragning - og vi skulle kun have en rute hvis den var rentabel.   Specialized mente Barnepigen evt. kunne tage opgaven og få arrangeret denne børnerute - ofte den med ideen som er bedst til at føre den ud i livet.   Konklusion - bestyrelsen ser på det i samarbejde med dem som står for løbet, evt. sammen med Barnepigen.   Pkt. 5: Bestyrelsen indstillede uændret kontingent på 300 kroner og det blev vedtaget.   Pkt. 6: Valg af bestyrelse, på valg var Specialized, Cube og Mudderkongen - og ingen ønskede genvalg. I samme forbindelse ønskede Extreme at udtræde af bestyrelsen og dette blev efterkommet.   Der var heldigvis 4 nye som var klar til at tage en tørn - så de 4 nye i bestyrelsen blev Smeden, Inge H., Exformanden og Debutanten.   Pkt. 7: Som supplant til bestyrelse blev Thomas (Skamby) valgt - sålede han og Mr. Bianchi er supplanter.   Pkt. 8: Valg af revisor og supplant. Her ønskede Liz ikke genvalg som revisor pga. Exformanden nu var i bestyrelsen og Pedalatleten var ikke til stede.   Som revisor valgtes Cervelo og som supplant Specialized.   Pkt. 9: Eventuelt - her var der ikke noget.   Så takkede Inspektøren for god ro og orden - og vi gik over til at smage lidt spændende øl.   Den nye bestyrelse har efterfølgende delt rollerne:   Formand er Smeden   Kasserer er Inge H.                

fredag den 2. november 2012

Aflysning

På grund af for få tilmeldte aflyser vi årets afslutningsfest - desværre.

Hilsen bestyrelsen