mandag den 28. juni 2010

Hedensted Touren 2010 - vi blev da ikke sidst.....

Så var det tiden for dette løb - samme dag som sommeren endelig kom til DK.

Havde jo læst Tonserens beretning fra 2009 - så nu skal alle de frygtelige bakker prøves af :-)

Vi er mange som vil derover - Torben, Lene, Mikkel, Henrik P, Ræven, Debutanten, Barnepigen, Cube, Pedalatleten, Mr. Bianchi, Specialized som alle udfordre de 135 kilometer - og Gråskæg som vælger den mere menneskelige rute på 85 kilometer....

Bianchi og jeg ankommer ved nitiden - de fleste der er mødt op er fra Bogense - Cube har endda slået hele campingudstyret op.... måske han har overnattet for at få startnummer 1!

Det er koldt i jylland - her er overskyet mod blå himmel i Bogense - så vi fryser lidt i korte ærme og der drøftes om der skal mere tøj på....... Debutanten overlader som den gentelman han er selvfølgelig sine lange ærmer til Barnepigen....

Kl. 10 er vi klar - feltet er nok på en 60 mand til den lange tur - men alle har cykler der ligner noget som vil sprænge mit budget - og de ser også ud til at kunne give cyklen fart....

Starten går - de første kilometer med masterbil, så udgangstempoet bliver nok stille.... men nej - da vi kommer ud af byen er farten 45+ - og vi hænger bare på.....

Efter 10 kilometer med et snit på 38 lader vi - Bianchi og mig - os falde tilbage til vores tempo - vi kan også se at Ræven og Barnepigen må slippe førerfeltet..... Bag os er der kun 3 mand - så vi skal jo arbejde for ikke at ligge sidst......

Vi kommer til den første bakke efter 15 kilometer - og så er pulsen på plads.... Vi fortsætter vores ensomme ridt mod målet som stadig er 120 kilometer væk - men nu er kroppen ved at koge og vi glæder os over vi ikke tog mere tøj på.....

Det går godt stadig godt - til trods for der hele tiden er små bakker - nyder vi den flotte natur - og nu får vi følgeskab af en ung fyr fra Århus som er ude på sit første løb.... sikke et løb at starte med.....

Vi nærmer os løbets prøvelse - Purhøj..... den trækker tænder ud men op kommer vi og pulsen sætter livsrekord....... Lige efter bakken kommer 700 meter på grus - her punkter Bianchi..... vores ven fortsætter alene og vi bliver nu overhalet af de sidste 3 mand - som kommer ude fra Veflinge..... Vi kommer igang igen men luften er også gået ud af os - så der kæmpes for at finde en rytme således de sidste 80 kilometer kan klares....

Vi når op til depotet - her holder de 3, men de smutter da de ser os..... vi fylder flaskerne og sætter jagten ind på dem. Efter 8 kilometer er de hentet og vi følges af - og vi møder også andre som har måtte betale prisen for et for højt udgangstempo....

Efter en bakke siger vi farvel til de 3 - og der er kun 35 kilomter igen. Vi er nu godt møre - og ville ønske vi kunne ligge os ved den dejlig strand ved Vejle fjord vi kørte forbi - så kommer vi til Askebjerg som vi kender fra Grejsdal - det skulle være forbudt at ligge den bakke efter 125 kilometer..... og 5 kilomter før mål kom endnu en grim bakke......

Så var det endelig slut - efter 4 timer og 30 min. kommer vi i mål - et snit på 30 - og alligevel næsten sidste..... solen har gjort at vi ligner rigtige cykelryttere.....

Alle andre er kommet godt rundt - og Torben har fået en flot 3. plads :-)

Da jeg henter diplomet fortæller manden, at det er blevet bemærket med vores store fremmøde... så jeg siger til ham, at de jo selvfølgelige er velkommen til vores løb - så mon ikke løbsudvalget skulle lave en indbydelse i god tid til dem!

Så var det op til den nærmeste tank - der skulle købes cola...

Har desværre ingen billeder - umuligt at tage billeder når farten enten er 5 eller 50 kilometer.