lørdag den 13. marts 2010

1. gang 2010


Hold da op
Jeg fik min cykel hjem fredag – forårsklargøring, bredere styr og frempind med høj vinkel så jeg vil sidde mere oprejst.
Jeg håbede at jeg snart kunne komme ud på den, men at det allerede skulle være i dag lørdag, havde jeg nu alligevel ikke regnet med.
Men vi stod jo op til et pragtfuldt vejr – inde på DMI’s hjemmeside forventede man at det kun skulle være sådan om formiddagen.
Efter at have gået rundt om mig selv 4 gange, besluttede jeg at det måtte være i dag jeg kørte de første km i 2010.
Jeg fandt det nye klubdress frem – i Vinterudgaven – for pokker det er mange lag tøj flot pænt, men tænkte jeg – måske også lidt sart.
Jeg blev iført alle lagene og så var det at jeg havde investeret i en ny hjelm, jeg har jo en forfærdelig nakke og skuldre, derfor har jeg fundet frem til en af de letteste – godkendte på markedet til en overkommelig pris (det er naturligvis forskellig hvordan vi ser på) Limar Pro 104 – 749 kr. på tilbud i Bikebuster hvor man påstår at normalprisen er 1149 kr. Det et muligvis ikke så billigt som vi kan få den til i udlandet, men så kan man jo heller ikke prøve den først.
Jeg kørte i overkommeligt tempo, men med relativ høj puls (den lille klinge) over Varbjerg, Ejby, Fjeldsted, og Hårslev.
Det var fantastisk, første gang jeg var ude og der var solskin hele vejen. Det var koldt – tror jeg – for hvor jeg da nød det nye dress. Det var sørme rart at være klædt rigtigt på og så blæste det i øvrigt halv pelikan, uanset hvilken vej jeg kørte.
Altså tøjet får en hel masse stjerner, men specielt indlægget var jeg positiv overrasket over. Det er, ind til videre, det bedste jeg har prøvet.
Min nye hjelm får også alle de stjerner jeg kan finde – den er let og den har en fantastisk pasform - den foreløbige bedste hjelm jeg har.
Iflg. Annoncer vejer den 180g. Min er ganske vist en str. L og jeg vejede den på Fru Jensens madvægt (det skal hun jo nok ikke vide), men der vejede den altså 205 g.
Altså i roligt tempo og høj puls – 50 km 27 i snit.
Hvorfor er der altid modvind? Nå man har vel fået det lavet om på cykelstier……….
Per

1 kommentar:

  1. Jeg vil også give en kæmpe ros til indlægget i bukserne. Det spiller. Synes faktisk tøjet er rigtig godt at køre i. Den ene morgen var det -7 grader, og det var ikke noget problem at holde varmen med kun en trøje og vinterjakken.
    Nu skal jeg have en til min drikkedunk da den frøs til is. Blev lidt tørstig til sidst. :-)

    SvarSlet