søndag den 17. november 2013

Solotur

Søndag formiddag i sadlen - turen går forbi Stegø Mølle, mod Gyldensteen, videre mod Nr Sandager Kirke, hvor der må en hurtig beslutning til. - Kirkestien mod Nr Esterbølle er endnu ikke ryddet efter stormen! Tilbage mod kirken, kurs mod vandet, ny markvej må afprøves, endnu en dead end! Men…beslutter, at hvis man kan ride på en stubmark, kan man også cykle på en stubmark! Marken er tung og våd, man jeg holder akkurat baghjulet på min skygge! Da jeg når Gyldensteensvej og lidt senere svinger til venstre mod Gyldensteenstrand, viser der sig endnu en dead end - vandet står højt og jeg må igen vende om. Tilbage ved Gyldensteensvej krydser jeg over vejen og forsvinder ind i skoven - også her har stormen sat sine spor! Det kan være svært at se, hvad der er op og ned i skoven, som visse steder ligner et stort Mikadospil, smider cyklen i et hul fra et væltet træ, egentlig unfair, Jan har vasket og smurt den, knirkelydene er stort set(!) ikke-eksisterende. Så samler den op igen og vender snuden hjemad, side om side med min skygge, forbi mere ødelæggelse.

1 kommentar: