onsdag den 30. september 2009

Tirsdagstur

Jeg var tidligt klar til cykelturen, så jeg kørte lige en tur ud over Nr. Esterbølle, men jeg havde "glemt" at der ville være modvind tilbage til Bogense - så det var hårdt og det var i 11. time at jeg kom forpustet til klubben.
Der var relativt mange, 11 personer: Mr. Pinerello, Mr. Colnago, Mr. Cervelo, Ræven fra Mors, Australieren, Rosengartneren, Gråskæg, Lene, Torben, Henrik Meyer og en, tror jeg, ny mand.
Vi kørte i medvind mod Lunde, som der var en der sagde: "Jeg tror det bliver hårdt" og det blev det.
Da vi nåede Lunde for at dreje op mod Søndersø, var mit gennemsnit på 36 km/t.
Herfra var det stort set op mod vinden. Når vi er så mange, vi kører i modvind og de forskellige niveauer vi trods alt er på, er der ikke noget at sige til at gruppen blev delt.
Ved Dallundvej var der en reel opdeling.


Den gruppe jeg kørte i "krydsede" op mod vinden over Veflinge, Særslev, Hårslev, Hjortebjerg, forbi Mr. Cervelo og lagde ham i seng for at køre forbi Rosengartneren og Australieren.
Hjemme i Bogense sammen med Ræven fra Mors, kunne jeg konstatere, at gennemsnitsfarten var over 31. Det synes jeg var hurtigt i det blæsevejr.
Jeg tror iøvrigt, at det var sidste gang i år uden skoovertræk!

Tak for en rigtig god tur.

1 kommentar:

  1. Tak for turen til alle der var med.
    Som det ser ud med fremmødet i øjeblikket, vil vi køre som en blandet flok på tværs af grupperne.
    Jeg mener vi skal aftale, at ønsker vi at dele gruppen ude på ruten så må vi samles og aftale det. Og ikke bare splitte gruppen ved at øge farten.
    Min holdning er at, starter vi sammen slutter vi sammen, hvis ikke andet er aftalt ude på ruten.
    Og jo, det gik stærkt, mit snit sagde 34,8 sååå. :-)
    Hilsen Lars

    SvarSlet