mandag den 27. oktober 2014

Fordi det ufede også er fedt!

I løbet af formiddagen opstår tvivlen: En solotur på Mountainbike som planlagt, eller en tur for 2 på racer? Racer fordi det er tørvejr og der er selskab, og måske er det årets sidste chance – ikke-racer fordi det blæser! Beslutter mig i sidste øjeblik for raceren, på med shorts og en lille vindvest. Henter cyklen i skuret. Konstaterer at den er punkteret! Skifter slangen på mindre end to minutter OG DET ER FEDT, for jeg har aldrig prøvet det før. Opdager dernæst, at fodpumpen er ude at køre en tur. SÅ … på med de lange ben og ud på mountainbiken, FEDT!

Efter at have passeret Gyldensteen skal nye stier i skoven afprøves, den først ligger på samme side som slottet, den er dog ret smal, med sump på i hvert fald den ene side. Den ender blindt og jeg må vende om, har dog ret svært ved at se, hvor f... jeg egentlig kom fra – jeg er med garanti den eneste, der har afprøvet det spor i år.... OG DET ER FEDT

Tilbage ved vejen krydser jeg ind i skoven på den anden side, jeg forsøger at cykle forbi en container, der holder midt på skovvejen – der er trods alt ca 70 cm fri passage langs siden! På et underlag af rester fra brændekløvning går det dog galt, netop som jeg er kommet forbi - og jeg tager turens første styrt hen over styret, dog med højre fod i pedalen (øøøøh hvordan kan man egentlig det??!)! FEDT fordi jeg klarer den uden skrammer, og fordi det er mit første rigtige styrt! Og fordi jeg ikke har været for forsigtig.

Næste afvigelse fra kendte skovveje er traktorsporet i en majsmark. Det går fantastisk, jeg passerer på 2 meters afstand et rådyr, som heldigvis springer modsat af mig! Det går fantastisk, lige indtil en grøft dukker op af ingenting og springer mig i møde og jeg igen ligger på jorden. Eller det vil sige i en dynge af brændenælder! Kommer op på cyklen igen – med en balde der brænder!!! Men det er trods alt bedre end at blive liggende og vente på en tur gennem grønthøsteren senere på sæsonen, - FEDT nok! Herfra holder jeg mig til kendte veje, og når hjem lige inden det bliver for mørkt til at køre uden lygter.



Det er derfor jeg cykler: Fordi det ufede også er fedt!

1 kommentar:

  1. Whauuuuuu det har været en begivenhedsrig tur - og lige nøjagtigt derfor MTB er så fedt...... du skal bare fortsætte ud af ukendte ruter for det er her de fede oplevelser venter..... Fortsat god tur på den nye CUBE.

    SvarSlet