søndag den 25. september 2011

Tour de kerteminde

Så blev det tiden for et nyt klubbetalt cykelløb - Tour de Kerteminde med start i Munkebo. Da der ikke var så mange deltagende i denne omgang fra klubben havde jeg valgt at aliere mig med fætter Brian - som i øvrigt snart bliver nyt medlem i klubben (også aktiv på MTB). Dagen startede perfekt med god solskin og meget lidt vind. Efter indtagelse af diverse kaffe, rundstykker, bananer mm. sammen med Gråskæg, var vi klar til at stille til start på 65 km-ruten. Der blev lagt hårdt ud fra start ud til Fyns Hoved - var stort set ikke under 40 km/t de første 15-20 km. Ruten blev primært kørt på mindre veje, hvilket betød mindre trafik og det meste af turen foregik langt kysten med udsigt over vandet. Efter en 1 time og 40 min. var turen slut for mit vedkommende - ikke langt tid efter de første fik jeg at vide. 10 -15 min. senere kom Brian, som desværre måtte af og skifte slange undervejs. I mellemtiden fik jeg snakket med en fra den arrangerende klub, som berettede at der var blevet lagt mærke til de orange farver fra Bogense - også andre steder end til deres eget løb. Så måske vi får flere gæster til vores løb næste år.
Dagen blev sluttet af med pølser og brød, frugt og chips inden vi igen forlod det velforberedte arrangement.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar